24 Mart 2015 Salı

buğday salatası


Masanın fotoğrafını koyduğumdan beri en çok ilgi gören tarif oldu sanırım. Bazı çay sofralarında kısırın yerini aldı bile..
Ölçüler aslında tamamen göz kararı ve arzuya göre değişebiliyor.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı aşurelik buğday
  • Dereotu
  • Maydanoz
  • Salatalık turşusu
  • Ceviz
  • Nar
  • Mısır
  • Dilimlenmiş yeşil zeytin (istenirse)
  • Limon
  • Zeytinyağ
  • Tuz
  • Nar ekşisi
Yapılışı:
  • Burada en önemlisi buğdayın pişme durumu bence. Akşamdan üzerini örtecek kadar su ilave edip, bekletiyorum. 
  • Ertesi sabah buğdayları süzüp yıkıyorum. Ve ocağın üzerine alıp, yumuşayıncaya kadar pişiriyorum. Çok pişip dağılmamasına dikkat ediyorum.
  • Sonrasına yukarıda saydığım malzemelerden istediklerinizi doğrayıp karıştırılması kalıyor. Ben hepsini koymayı tercih ediyorum. 
Afiyetle kalın..

1 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...