28 Mart 2015 Cumartesi

portakallı cheesecake


Bugün yine çok sevdiğim insanları konuk ettim masama..
Günümün çoğunu birlikte geçirdiğim iş arkadaşlarımı..
Porsiyon cheesecake uzun zamandır yapmak istiyordum. Bu kez portakallı olsun istedim.
Çok beğenildi..

Malzemeler: 

Tabanı için

  • 1.5 paket Burçak Bisküvi
  • 2 yemek kaşığı tereyağ (60 gr)
Kreması için
  • 400 gr labne peyniri
  • 200 ml krema
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 2 çorba kaşığı un (tepeleme değil)
  • 1 çorba kaşığı nişasta (tepeleme değil)
  • 1 paket vanilya
Portakallı Sosu:
  • 3 portakal suyu
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1.5 yemek kaşığı nişasta (tepeleme değil)
Yapılışı:
  • Tabanı için bisküvileri rondodan geçirin.
  • Tereyağını hafif eritin ve bisküviler ile karıştırın.
  • Porsiyon kalıpların içine kağıt koyup içine 1 tepeleme yemek kaşığı bisküvi koyun.
  • Kalıbınıza uygun bir bardak ile, bisküvinin üzerine bastırarak sıkıştırın.
  • Ayrı bir kapta toz şekeri,kremayı ve labne peynirini bir kaba alıp toz şeker eriyip,karışım kıvam alana kadar çırpın.
  • Nişastayı,unu,vanilyayı ekleyip bir çırpma teli ile karıştırın.
  • En son yumurtaları da kremaya ekleyin ve çok az daha karıştırın.
  • Bisküvilerin üzerine paylaştırıp, önceden ısıtılmış 170 - 180 derece fırında pişirin. Yaklaşık 24-26 adet çıkıyor.
  • Kekin çatlamaması için, en son çok çırpmamak gerekiyor.
  • Kek parlaklığını kaybettiyse ve ortası sallanmıyorsa pişmiş demektir. Daha fazla pişirmeyin.
  • Sosu için portakalı sıkın ve süzün.
  • Nişastayı ve şekeri ilave edip, koyulaşıncaya kadar pişirin.
  • Oda sıcaklığına gelmiş olan keklerin üzerine birer kaşık koyun.
  • Buzdolabında en az 4 saat dinlendirin.
  • Ben üzerini birer frambuaz ve nane yaprağı ile süsledim. Siz alternatif olarak yenilebilir inci taneleri ile de süsleyebilirsiniz. Süslemeden de çok hoş görünüyor.
Nehir, Fatma, Ayten, Burcu iyi ki geldiniz..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

elinize sağlık..frambuaz ve yaprağı gerçekte koydunuz mu? bilgisayarda sonradan monte edilmiş gibi duruyor..öyle olunca cheesecake de sahte gibi oluyo bence.

Esma Ercengiz dedi ki...

:))))
Sevgili Adsız,
Frambuaz ve yaprağı gerçekten koydum emin olabilirsiniz. Dikkatli incelerseniz her meyvenin ve yaprağın birbirinden farklı olduğunu ve resimdeki flu yayılmaların uyumluluğunu görürsünüz. Bu şekilde fotomontaj yapmak mümkün bile olsa, gerçeğini koymak inanın çok daha kolay..
Sevgiler..

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Ben en çok şekillerine bayıldım :) Porsiyon olarak güzel duruyor.Şekilleri nasıl yaptınız acaba? :) Bu arada sıkı takipcinizim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...