23 Mart 2009 Pazartesi

sarımsak soslu cevizli levrek

Bugün masamızda sağlık ve lezzet vardı...
Eşimle bu leziz balığın tadına doyamadık. Sarımsak ve cevizin levrekle buluşmasıyla ortaya enfes bir tat çıktı.
Yanında da yeşil salata...
İş dönüşü önce Kipa'ya uğrayıp 2 tane levrek aldım ve temizlettim. Eve gelince doğru mutfağa..
  • İyice yıkadığım levrekleri, alüminyum folyo döşediğim fırın tepsisine koydum.
  • Tuzlayıp üzerine soğan halkaları ve havuçları sıraladım.
  • Ve hemen 200 C sıcaklığındaki fırına attım.
  • Bu arada 1 çay bardağından az zeytinyağının içine 2 diş sarımsak ve 4-5 tane ceviz rendeledim. Kekik ve az pul biber ilave edip, iyice karıştırdım.
  • Balıkları fırına koyduktan 20 dakika sonra, tepsiyi fırından çıkarıp hazırladığım sosu levreklerin üzerine ve arasına döktüm.
  • Tekrar fırına koyup 10 dakika kadar daha pişirdim.
  • Üzerlerinin de kızarması için kısa bir süre ızgarasını açtım.

Mis gibi sarımsak ve balık kokusu mutfağı sardı. Daha sık yapmalıyız diyerek afiyetle yedik.

3 yorum:

serap dedi ki...

bu güzelim balıklara yorum yazılmadığnı görünce şaşırmadım desem yalan. tüm yemeklerin fotoğrafları iştah açıcı ama balıkların kokusu bile burnuma geldi inan. sayfa güzel,resimler şahane, yazılar samimi...tebrik ederim...
serap

Esma Ercengiz dedi ki...

Desteğin için çok teşekkürler. Bir haftasonu bize geliyorsunuz ve ben de size bu balıktan yapıyorum.

yemek siteleri dedi ki...

güzel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...