2 Eylül 2009 Çarşamba

fırında kabak (sinkonta)

 
Kabağın en sevdiğim hali..
Fırında ve az miktarda zeytinyağ ile pişirildiğinden çok da sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Yapılışı da son derece kolay.

Malzemeler:
  • 4 adet orta boy kabak
  • 1 adet soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • 2-3 adet biber
  • 3-4 domates
  • bol taze nane
  • kırmızı pul biber, tuz, kuru nane (ben naneyi çok sevdiğimden biraz abartıyorum)
  • zeytinyağ
Yapılışı:
  • Kabakları soyup, halka halka doğradım
  • Ardından üzerine yine halka şeklinde soğan, sarımsak ve biberleri doğradım.
  • Üzerine tuz, istediğim baharatları ve zeytinyağını ilave edip, karıştırdım.
  • Domateslerin bir kısmını çok küçük doğrayarak ilave ettim. Hafifçe karıştırdım
  • Son domatesi dilimleyip, üzerine sıraladım.
  • Bir çay bardağı kadar su ilave edip, 170 C'de ki fırına attım.
  • Piştikten hemen sonra üzerine bolca taze nane koydum.

Yanında bulgur pilavı ve yoğurt ile çok hafif ve sağlıklı bir menü ortaya çıkıyor.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım Arkadaşım,
Bu akşam ne yapayım diyordum. Mutlaka yapacağım. Patlıcanla da aynı tarifi içine beyaz peynir koyarak yapıyorum o da çok hoş oluyor.Eline sağlık
Mis kokulu lezzetler

Miskokulu lezzetler dedi ki...

Canım Arkadaşım,
Dün akşam tarifini yaptım .Çok nefis oldu ellerine ve yüreğine sağlık
Mine

Esma Ercengiz dedi ki...

Tariflerimin yapılmasından çok mutlu oluyorum. Ve sen arkadaşım, bu konu da çok hızlısın...
Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

bir taşla iki tarif! hem kabaklı hem patlıcanlı iki hafif yemeğimiz oldu sayenizde...teşekkürler hanımlar:)) Üstelik patlıcanı yağsız lezzetlendirmek bu kadar zorken...
Serap

Esma Ercengiz dedi ki...

:))
Artık herşeyi hafifleştirmeye başladık..
Yaşlanıyor muyuz ne:))

Adsız dedi ki...

MERAL
ellerine saglik gercekten cok guzel oldu ben pistikten sonra nane yerine dere otu kullandim oda cok yakisti

Esma Ercengiz dedi ki...

İyi fikir..
Bir sonrakinde bende dere otu deneyebilirim.

Amca kızı Ayla dedi ki...

Eline sağlık. İlk deneyeceğim tarifler arasında.Öptüm.
Ayla

Esma Ercengiz dedi ki...

Hoşgeldin Amca Kızı:))
Fırında kabak benim de yaz aylarındaki favori
yemeklerimden...

Yıldız dedi ki...

hımmmm
güzel hafif bir tarif kızartmadan yapıyoruz demek bu çok iyi riza kabak yağ çekiyor kızartırken
not alıyorum bunu deniyeceğim kabak kocamaaaaaaaan zaten bir den fazla yemek yapabilirim :)))
Teşekkürler..
Sevgiler..............

Esma Ercengiz dedi ki...

Yıldız, kolay gelsin. Afiyet olmuştur bile..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...