30 Aralık 2012 Pazar

pamuk poğaça



Bu aralar çok sık yapıyorum pamuk poğaçayı. Geçen hafta canım arkadaşıma hazırladığım kahvaltı masasındaydı. Bugün de çok sevdiğim yazlık komşularıma hazırladım. Çok yumuşak gerçekten pamuk gibi bir poğaça oldu. Pastahane poğaçası tadında..
Tarifi bir çok blogger arkadaşım yapmış. Ben ilk kez Pelinchef'de görmüş ve çok beğenmiştim..


 Malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 5 yemek kaşığı silme toz şeker
  • 1 yemek kaşığı silme tuz
  • 1 paket instant Yuva Maya
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 4,5 su bardağı) bakınız: Yapılış.
  • Tulum Loru - Maydanoz  (kıyma patetesli de harika oluyor)


Yapılışı:
  • Unu ve mayayı bir kaba alıp, karıştırın.
  • Ortasına suyu, sütü, yağı, şeker ve tuzu ilave edin.
  • İyice yoğurun. (Bir süredir mikserin hiç kullanmadığım spiral ucunu kullanmaya başladım. Ne büyük rahatlıkmış. Hatta artık kıymayı bile bununla yoğuruyorum.)
  • Bu poğaçanın en önemli kısmı ununu ve kıvamını doğru ayarlamak. Kullandığınız yağa (zeytinyağ veya çiçekyağ) ya da una göre bile kıvamı değişebiliyor. Unun son bardağını yavaş yavaş verin. Yetmezse ilave edin. Elinize hafif yapışan, biraz cıvık gibi bir hamur olması gerek. Yani avucunuzun içinde açıp, içini koyduktan sonra elinizde toparlayabileceğiniz kadar un ilave etmelisiniz. Fazla un poğaçanın yapısını ve tadını tamamen değiştiriyor.
  • Hamuru yoğurduktan sonra, üzerine ıslak bez örtüp sıcak bir yerde min. 30 dakika bekletin. (Kış dönemi kalorifer üzerinde, yazın güneşe koyabilirsiniz. Ben bugün hafif ısıttığım fırına koydum, fırın kapağını açık tutarak. İşe yaradı..)
  • Yaklaşık 2-3 katına çıkan hamurdan ceviz kadar koparıp, avucunuzun içinde daire şeklinde açın. 
  • Ortasına maydanozlu lordan koyup kapatın. Kapattığınız kısım alta gelecek şekilde tepsiye sıralayın. (Koroplast yağlı kağıt kullanıyorum.)
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpin.
  • 180 C fırında pişirin. 

Sonradan ilaveler :)
1.Bizim evdeki beylerin kıymalıyı daha çok sevdiklerini farkettim. Bunun için 300 gr kadar kıymayı, ince kıyılmış soğanla birlikte zeytinyağda kavuruyorum. Ocaktan indirmeye yakın 1 adet patatesi içine rendeliyorum. Az karabiber ve tuz ilave ediyorum.
2.Aynı poğaçayı kuru domates ve siyah zeytinli yapmışlığımda oldu. Denemenizi şiddetle öneririm.
 7-8 adet kuru domatesi sıcak suda yumuşayana kadar bekletin. Sudan çıkarıp ince ince doğrayın.  Tavaya zeytinyağ koyup biraz ısıtın, içine doğranmış kuru domatesleri ekleyin. Dilimlenmiş siyah zeytin ilave edip, karıştırın ocaktan alın.Bu ikiliye kekik çok yakışıyor. 


Afiyetle kalın..

14 yorum:

Ozlemaki dedi ki...

pamuk gibi bir yıl olsun!

*mehtap dedi ki...

ben genelde boş yapıyorum,sandeviç gibi oluyor,arasına istediğini koyabiliyorsun.Eline sağlık, mutlu yıllar

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Eser, yeni yılın size ve ailenize sevgi huzur ve sağlık getirmesini dilerim. pamuk poğaçaları epeydir yapmıyorum hatırlattığın iyi oldu bizde çok severiz.

Ada Deniz dedi ki...

en sevdiğim poğoça tarifidir bu. Hem lezzetli hem bereketli oluyor. Ellerinize sağlık:))

pie kurabiye dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor canım.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok tatli lezziz görünüyor,yeni yiliniz kutlu olsun!

Aicha Dalgic dedi ki...

canimcim nasilsin uzun zamandir kimsenin bloguna
ugramiyorum, yeni yilin kutlu olsun ( kutluyorsan
:)) insallah iyisindir ? tarifin çok guzel ozlemistim sizleri
eline saglik ve afiyet olsun , tabiki bende sizleri
seve seve seni bloguma
bekliyorum
bisous bisous
www.fraise-framboise.blogspot.com

Fatma dedi ki...

Tarif için teşekkürler, tam istediğim gibi. Mutlu sağlıklı yıllar:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu arada;
Yeni yılın kutlu olsun.
Sağlıklı, huzurlu ve mutlu daha nice güzel senelere...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun cok nefis görünüyor

nergis mevsimi dedi ki...

Sabah kahvaltısını poğaça kokuları içinde yapmak ne hoş olur.Eline sağlık,iyi yıllar.

sarımutfak-hande dedi ki...

olsa da yesem
çok güzel olmuş
ellerin dert görmesin sofralarında dostların hiç bitmesin canım

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık... Şeker tadında farkediliyormu?

Esma Ercengiz dedi ki...

Belirgin olarak farkedilmiyor. Ama güzel bir tat bırakıyor.Zaten şeker mayalanmasına da yardım ediyor.
Deneyin mutlaka.
Sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...