17 Eylül 2009 Perşembe

irmikli yalancı tavuk göğsü

Sütü tek başına ağzına koymayan ben, sütlü tatlılara bayılıyorum...
Bu kez sütün tadını daha iyi alabileceğim, çikolata sosu ya da meyvesi jölesi olmayan sade bir tatlı yapmak istedim.
Masum tatlı :)
Son günlerdeki favori tarifimi yaptım yine..
Meyveli irmik tatlısında da kullandığım tarif..irmik tatlısı ve yalancı tavuk göğsü karışımı..
Tavuk göğsü daha da bir evrim geçirdi yani..
Aslında tavuk göğsünü kasede servis yaparım. Ama tepsiye dökmek istediğim için un yerine irmikle kıvamını arttırdım.
Oldu irmikli yalancı tavuk göğsü...
Malzemeler:
  • 1.5 lt süt
  • 5 küçük fincan şeker
  • 1.5 küçük fincan un
  • 2 küçük fincan mısır nişastası
  • 2 küçük fincan irmik
  • 2 paket vanilya
  • ceviz, tarçın

Muhallebi kıvamında pişirdikten sonra, 2-3 dakika el blenderı ile çırpıyorum. Kıvamı daha güzel oluyor.

Tabii üzerine bol ceviz koyunca benim tatlı masumluktan çıktı...
Tarçını da ekleyince daha da kışkırtıcı bir lezzet oldu:)
Ne demekse:))

6 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis görünüyor..Yine bana denemek için harika bir tarif...Hele sütlü tatlı olunca hiç dayanamam. Eline yüreğine sağlık...

Esma Ercengiz dedi ki...

Afiyet olsun Minecim...

Adsız dedi ki...

Alize: Sütlü tatlı bayılırım.
Aynur: Dur kızım henüz üzerini süslemedim.
Alize: Gene Esma Teyze usulümü???
Aynur: Evet
Alize:Boşver, anne usulü oldu...
deyip Borcam'a daldı. Paylaşmak istedim. Ellerine sağlık.....
AYNUR

Esma Ercengiz dedi ki...

Esma: :))))Süpeerr.. Öpüyorum ikinizi de..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

İRMİK EKLEMEK FİKRİ ÇOK HOŞ..VE DE KIŞKIRTICI:))

Esma Ercengiz dedi ki...

Elif Hanım, hakikaten kışkırtıyor.. Resmi her gördüğümde, akşama yapmalıyım diyorum.
Sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...