17 Haziran 2009 Çarşamba

çikolatalı kek

Nihayet okullar kapandı...
Rahat bir nefes aldık ailece. Sanki öğrenci olan benim. Ama en azından sabah koşuşturmaları yok yaz döneminde. Evden daha rahat çıkacağım:)
Bu yaz, uzun bir tatil var çocukların önünde..
Ramazan Bayramı tatiliyle de birleşeceğinden, Eylül ayının sonunda açılacak okullar. Çalışan bir anne olunca, hafta hafta program yapmam gerekiyor yine. Hangi hafta, nerede kalacak? Üstelik daha önceki yıllarda 12 hafta olan tatil, bu yaz 15 haftaya çıktı..
Oğlum evde olunca, onun seveceği bir şeyler pişirmek istedim. Çikolatalı kek geldi aklıma. Severek takip ettiğim bloglardan biri olan Sibel'in Kahvesi 'nde görmüştüm bu tarifi bir süre önce..
Sürekli yaptığım keklerden farklı bir kek oldu. İçindeki tereyağdan sanırım daha kıtırlı gibi. Hazır kek tadında...
Mutfağında pek fazla katıyağ kullanmayan biri olarak, bir daha ki sefere sıvıyağ ile denemeyi düşünüyorum. Bakalım aynı lezzeti yakalayabilecek miyim..
Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 çb tozşeker
  • 150 gr tereyağı
  • 150 gr bitter çikolata
  • 1.5 sb elenmiş un
  • kabartma tozu
  • vanilya
Yapılışı
  • Çikolatayı benmari usulü erittim.
  • Yumurtanın sarılarını ayırıp, aklarını 1 çb şeker ile köpük köpük oluncaya kadar çırptım. Ve bu karışımı başka kaba aldım.
  • Karıştırma kabına bu kez tereyağını ve kalan şekeri ilave ederek iyice karıştırdım.
  • Ardından bu karışıma sırasıyla erimiş çikolata, vanilya, yumurta sarılarını, un ve kabartma tozunu ilave ettim.
  • En son daha önce kenara ayırdığım şeker-yumurta akı karışımını da ilave ederek tahta kaşıkla karıştırıp, tepsiye yaydım.
  • 170 derece fırında 35 dakika kadar pişirdim. Soğuyunca servise hazırdı..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...