20 Mayıs 2009 Çarşamba

yalancı sarma


Yalancı Yemekler Etkinliği'ne..

Çocukluğumun en sevdiğim yemeklerinden biri.. Bildiğimiz yaprak sarmadan bile daha çok severdim. Hala da öyle.. Aslında bildiğimiz kısır gibi.. de değil ama:)
  • 2-2.5 su bardağı orta boy bulgur
  • bolca taze nane, maydanoz
  • taze soğan
  • zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığından biraz fazla domates salçası
  • kuru nane, pul biber, tuz
  • asma yaprağı ( taze olacak, salamura değil )
  • nar ekşisi
Kısırdan daha sulu yapılır. Bulguru sıcak suyla kabartıyorum. Çektikçe daha sıcak su koyarak, istediğim kıvamı ayarlıyorum. Yani kısır gibi kuru olmuyor. Bir de kısır genelde köftelik bulgurdan yapılıyor. Bulgur iyice kabarınca, ayrı bir kapta salçayı zeytinyağında iyice eziyorum. Sonrası malum, yeşillikleri ince ince kıyıp diğer bütün malzemelerle birlikte karıştırıyorum.
Özellikle bu mevsimde çok güzel oluyor. Asma yapraklarının yeni çıktığı ve tazecik olduğu dönem. Yaprağın kendine has ekşimsi bir tadı vardır. Yaprakları güzelce yıkıyorum haşlamadan önce. Çünkü haşladıktan sonra, suyundan da koyuyorum 1-2 kaşık bulgurun içine. Çok güzel bir tat veriyor. Sarma işlemi yerken yapılıyor. İlla ki sarma gibi düzgün sarmaya gerek yok. Koyun yaprağın içine, bohça gibi yapın yemeğe hazır:)) Ama isterseniz sarabilirsiniz de..

6 yorum:

Meltem dedi ki...

ay canım nasıl çekti sana anlatamam sarmaya bayılırım bol limonlu ve zeytinyağlı içinde üzüm falan olmamalı ama:))))
yapınca beni çağırırmısın şekerimmm öpüyorum ellerine sağlık

Esma Ercengiz dedi ki...

ama bu esasından değil, yalancısından..
bu kısır gibi,bulgurlu yanii. hatırladığım kadarıyla sen sevmezsin kısırı..
ama benim elimden herşeyi yersiiinn:))

Meltem dedi ki...

doğru söylüyosun canım sen zehir yapsan yerim ben:)))

Adsız dedi ki...

EseR'ciğim bizim oralarda (Tokat) bulgur miktarı biraz azaltılıp içerisine bolca haşlanmış yeşil mercimek, yeşil biber (hafif acılı) ve ceviz konulur ismine de BAT evet yanlış duymadın bat denir. Nedenide tadına bir bakanın bir daha bitirinceye kadar başından kalkamamasıdır. Elini tabağa daldırıp batırıp asma yaprağına şöyle gelişgüzel sarılıp hooop mideye gönderilir. AYNUR DEMİRTAŞ ERGUN

Esma Ercengiz dedi ki...

Öyle bir anlatmışsın ki, çok canım çekti...
En kısa zamanda yapalım. Salamura yaprak ile olur mu?

hunerlieller dedi ki...

bu lezzeti bilirim.annem ne çok yapardı.nefis görünüyor canım.eline saglık.afiyetler olsun.sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...