3 Mart 2012 Cumartesi

et sote


Haftasonu sofralarınıza bir alternatif belki...

Malzemeler:
  • 500 gr dana eti (biraz yağlı olursa daha lezzetli olur)
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullanıyorum)
  • 2 domates (ben 2 yemek kaşığı yazdan hazırlanmış rende domates kullandım)
  • tuz, kırmızı pul biber, karabiber, kekik (arzuya bağlı)
Hazırlanışı:
  • Aldığınız dana eti doğranmış değilse yada iri parçalıysa önce onları küçük  küçük doğrayın.
  • Eğer vaktiniz varsa,  etleri yarım bardak süt ve 1 soğanın suyuyla 1 gece marine ederseniz et çok daha kolay pişer ve daha lezzetli olur. 
  • Teflon tavaya sıvıyağ koyup biraz kızdırın. Ardından etleri içine atıp hızlıca karıştırın. kapağı kapatın.
  • Etler önce suyunu salacaktır. Mümkün olduğunca tencerenin kapağını açmayın. Kendi suyunda ağır ağır pişmeli. Ben kapağı açmadan tencereyi sallıyorum ara ara.
  • Suyunu çekince tereyağ ve ince doğranmış sarımsakları ilave edin.
  • Sarımsaklar biraz kavrulup, güzel kokusunu salınca domatesi ve baharatları ilave edin.
  • Domateslerle birlikte 5 dakika kadar daha kavurup, 1-1.5 çay bardağı kadar sıcak su ilave edin.
  • Kapağını kapatıp, kısık ateşte pişirmeye devam edin.
  • Suyu azaldığında piştiğini kontrol edip, ocaktan alın.


Sevdiklerinizle birlikte, keyifli bir haftasonu geçirmenizi dilerim..
Afiyetle kalın..


1 yorum:

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Şimdi tencerede pişiyor, ellerinize sağlık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...