8 Aralık 2009 Salı

tavuk göğsü


Bir tavuk göğsü tarifi daha..
Yine yalancı, ama bu kez kasede..
Birçok arkadaşım çok sever benim bu tatlımı. Özellikle Sevgili Meltem bayılır...
Ununu ayarlayabilir ve pişirdikten sonra uzun süre çırparsanız tam kıvamında olur. Hafif titrek kıvamlı :) ve nefis bir lezzet..

Bu tarifi Akhisar'da komşumuz olan Nurşahvar Abla'dan almıştım yıllar evvel. Uzun süre kasede yaptım, daha sonra içine irmik ilavesiyle tepside yapmaya başladım. Her haliyle çok hafif bir sütlü tatlı...

Malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 3 küçük fincan şeker (fincanları biraz eksik dolduruyorum)
  • 1 küçük fincan un (yine daha az)
  • 1 küçük fincan mısır nişastası
  • 1 pk vanilya
  • üzerine tarçın
Yapılışı:
  • Tarçın hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişirin.
  • Fokurdamaya başlayınca 5 dakika kadar daha ocağın üzerinde karıştırın.
  • Ardından el blenderi ile 3-4 dakika köpük köpük oluncaya kadar çırpın.
  • Kaselere boşaltıp soğumaya bırakın, daha sonra buzdolabına kaldırın.
  • Servis etmeden önce üzerine tarçın ilave edin.
Tarçın bu tada çok yakışıyor..

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık...

evet çok çırpınca daha güzel oluyor...

nefis görünüyor...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık, kaselerde nefis görünüyor....

Esma Ercengiz dedi ki...

Teşekkürler..
Denemenizi tavsiye ederim. Mısır nişastasıyla tadı çok güzel oluyor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...