9 Ocak 2010 Cumartesi

kabak tatlısı

Biraz geç de olsa, kabak tatlısıyla merhaba demek istedim yeni yıla...
Bu güzel tatlı, eskiden yılbaşı tatlısıydı bizim evde. Her yılbaşında mutlaka masamızı süslerdi. Sonradan daha çok rağbet gören pasta aldı yerini...
Evin erkekleri pek sevmese de, biz annemle her zaman severek yerdik.
Öncesinde annem kabağı kesip, tatlıyı hazırlarken ben kabağın çekirdeklerini yemeye bayılırdım. Şimdilerde pazarlarda dilimlenmiş kabak bulmak ve istediğimiz kadar almak mümkün.

Malzemeler:

  • 2 kg dilimlenmiş kabak
  • 2 sb şeker (çok tatlı seviyorsanız arttırın)
  • ceviz

Yapılışı:

  • Kabakları yıkayıp, dilimleyip yayvan bir tencereye sıraladım.
  • Üzerine şekeri döküp, kısık ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirdim.

Bu kadar.. Yapılışı basit ve sadece iki malzemeyle ortaya çıkan nefis bir tatlı...

2010 yılından ben de kendim ve tüm sevdiklerim için sağlık, huzur, mutluluk ve başarı bekliyorum. Ve.....

Memleket isterim,

Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;

Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

Memleket isterim,

Ne başta dert ne gönülde hasret olsun;

Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Memleket isterim,

Ne zengin ne fakir ne sen ben farkı olsun;

Kış günü herkesin evi barkı olsun.

Memleket isterim,

Yaşamak sevmek gibi gönülden olsun;

Olursa bir şikayet ölümden olsun.

CAHİT SITKI TARANCI

Yarınımız, bugünümüzden güzel olsun.....

4 yorum:

aleyna dedi ki...

merhalar.ellerinize sağlık.bende çok severim bu tatlıyı.şiirde çok çok güzel.cahit sıtkı tarancı sanırım şu anda memleket insanımın hislerine tercuman olmuş yıllar öncesinden.paylaşımın için teşekkürler

paşakızı mutfakta dedi ki...

Bayılırım bu tatlıya.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizim evin yeni yıl tatlısıdır hep.Yeni yıl bereketli olsun diye.Sevgiler. Mine

Esma Ercengiz dedi ki...

Sevgili Aleyna ve Paşakızı ilginize teşekkürler..
Minecim annemde mi ondan yapardı acaba!!
Hepimizin sofrası ve bloğu bereketli olsun:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...