18 Şubat 2010 Perşembe

fırında sütlü patates

Bu aralar iyi alıştım hazıra konmaya...
Kendi mutfağıma girmeye vakit bulamayınca, girdiğim mutfaklardaki güzellikleri kaçırmıyorum doğal olarak. Elimde fotoğraf makinesi hemen alıveriyorum 1-2 kare :) Aslında bloğumu açarken yemek masaları olarak düşünmüştüm temayı. Benim hazırladığım ve davet edildiğim yemek masalarını tarifleriyle paylaşmak...
Sonra baktım yemek masasını dört dörtlük hazırlamak için zaman lazım, ee o da ben de yok. O zaman masalardaki tabakları zoom-ladım :))

Yine çok sevdiğim bir tarif.. zaten sevmediğim hiçbir şeyi yayınlamam bloğumda..
Henüz kendim yapmayı denemediysem de, Sevgili Şirvancığımın elinden çok kereler yedim. Yapılışına yardım ettim:))
Malzemeler:
  • 1 kg patates
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • tuz, pul biber
  • kaşar

Yapılışı:

  • Patatesleri haşlayın. Soyup, ardından ezin.
  • Süt ve tereyağ ilave ederek, iyice ezerek karıştırın.
  • 200 C 'de fırınlayın.
  • Üzeri kızarmaya yakın üzerine kaşar ve pul biber ilavesi yapıp biraz daha fırınlayın.
  • Kaşar miktarı çok fazla olmazsa, daha güzel oluyor.
  • Ayrıca kaşar çok kızarınca, çabuk sertleştiğinden fazla kızartmayın.

Kolay ve de lezzetli bir ara sıcak.. Püreye de alternatif..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

tepsiye yapışmıyormu servşs ederken?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...