20 Şubat 2010 Cumartesi

mozaik pasta


Çocukluğumun tadı.. Şimdi de oğlum çok seviyor ve eşim..
Akşam saat 9-10 olunca mutfakta keşfe çıkılıyor. Buzdolabındaki mozaik pasta onları herzaman mutlu ediyor :)
Bazı tariflerde yumurta, margarin veya tereyağ da var. Benim ki annemden öğrendiğim gibi...
Malzemeler:
  • 450 gr pötibör bisküvi
  • 3 çaybardağı süt
  • 2 çaybardağı pudra şekeri (toz şeker de olabilir)
  • 1 çaybardağı damla çikolata (arzunuza göre azaltabilirsiniz)
  • 1 çaybardağı ceviz
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • portakal kabuğu rendesi
  • istenirse antep fıstığı
Yapılışı:
  • Genişçe bir kaba bisküvileri kırarak koyun.
  • Başka bir kaseye sütü ve şekeri koyun. Toz şeker kullanıyorsanız, erimesi için iyice karıştırmanız gerekiyor.
  • Kakaoyu ilave ederek, bisküvilerin üzerine karışını dökün.
  • Ceviz, damla çikolata, portakal kabuğu rendesi ilave edin.
  • Bu kez evde o anda portakal bulamadığım için ben koymadım. Ama çok yakışıyor. Aynı zamanda kabuğu soyulmuş antep fıstıkları da dilimlendiğinde yeşil yeşil çok hoş görünüyor.
  • İyice karıştırıp, bir torbayı keserek içine koyun. Streç film yada alüminyum folyo da olur. Fakat buzdolabı poşeti daha sağlam oluyor.
  • Dondurucuda 1 saat bekletin.

Geçenlerde fotoğrafta gördüğünüz peçeteler elime geçti. Rahmetli anneannemin daha ben küçük bir kızken benim için yaptığı rengarenk peçetelerdi bunlar. O zamanlar hatırlıyorum; evde çaya misafir geldiğinde tabaklardan önce bu peçeteler verilirdi misafirlere :)
Ne yazık ki hiç kullanılma şansı olmayan bu güzel örtüler yıllardır çekmecede duruyordu. Elime geçince özlemle anneannemi anımsadım. Mineciğimin yaptığı gibi, bloğumda kullanmanın çok iyi bir fikir olduğunu düşündüm.
Canım anneannecim.. Seni çok özledim..

12 yorum:

gülay mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım... benimde hala sevdiğim bir lezzet.. ayrıca annanesizin emeklerine sağlık.. çok sık peçelikler..
sevgilerimle..

CAHİDE dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biridir,ellerine sağlık..
İzmir Kemalpaşa doğumluyum.Çocukluğum Ürkmezde geçti.İzmir'e selamlar...

Baharat tadında dedi ki...

Ellerine sağlık canım kesinlikle her türk ailede mutlaka çok sevilen bir lezzet cidden :) Tabii söylememe gerek yok bizde de çok seviliyor, ben hiç damla çikolatalı denemedim kulağa hoş geliyor denemek lazım. Çok öpüyorum sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım çok sevdiğim bir tatdır.Eskiden çok sık yapardım.Aklıma düşürdün bende yapayım.Ellerine sağlık.Sevgi ve saygılarrr...

Narince dedi ki...

Ben de hafta sonu yaptım, bol fındıklı. Gece gece tatlı diye tutturan yavrulara, kolayca, ellerinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

yılların eskimetiği lezzet
nefis görünüyor
ellerine sağlık canım

ebrulitatlar dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerine sağlık. Örtülerde çok güzel. Anneannenin ellerine sağlık. Nur içinde yatsın. Sevgiler..

nesrin dedi ki...

Ben de cocukken cok severdim ve simdi cocuklarima yapiyorum.Elinize saglik.Berlin`den sevgiler...

oznurunelemekleri dedi ki...

Ellerine saglık hayatım evet dedigin gibi cogumuz bunu margarinle yapıyoruz senin yaptığın şekilde daha hafif olmuştur anneaneciğine allah rahmet eylesin benimde annemin bana yaptığı kundak var kendi elleriyle işlemiş ben kızımı ona sararak çıkartmıştım hastahenden şimdi de onun inşallah oda ilerde kızına kulanır bir günde olsa böyle anılar cokkk güzel canım sevgilerimle
oznurunelemekleri.blogspot.com

Esma Ercengiz dedi ki...

İyi dilekleriniz için teşekkürler..

zerrin-misss dedi ki...

Çocukluğumdan beri favorimdir. Ayıla bayıla yerim. Manşetde görünce ciabattanın hayranı olarak geldim ama mozaik pastasını görünce durdum :) Akşama yapmalı. Mozaik pasta ssüt yapar mı acaba? :)) Bu şekilde hiç denemedim. Buzluktan çıktıktan sonra buzdolabında saklanabiliyor değil mi? yağ olmadığı için dağılmasından korktum. Denemeli.

ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler.

Yeni Moda dedi ki...

Bu pastayı çık severim izde o kadar güze yapmışsnızki harika görünüyor ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...