18 Ekim 2009 Pazar

browni


PAZAR KEYFİ
Bugün evde tembellik yapmaya karar verdik..

Evde olmak demek, benim mutfağa girmem demek.
Hiçbir şey yapmayacağım desem, üç öğün yemek hazırlamak için yine mutfaktayım. Ama tabii duramıyorum. Oğlum için birşeyler yapmak istiyorum.
Murat Ege, yengesinin yaptığı ve severek yediği browniden istedi..
Hemen Şirvan aranıp, browni tarifi alındı.
Ailemizin Browni ustası da Sevgili Şirvan...

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 sb şeker
  • 1/2 sb mısırözü yağı
  • 1 sb süt
  • 2-3 yk kakao
  • 2 sb un (biraz fazlası)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • sütlü çikolata
Yapılışı:
  • Un ve kabartma tozu haricindekileri sırayla karıştırdım.
  • Mevcut karışımdan 1 su bardağı kenara ayırdıktan sonra, kalan karışıma un ve kabartma tozunu ilave ettim.
Buraya kadar problem yok..
Tam fırın tepsisini yağlayıp, hamuru dökecek iken oğlum silikon kek kalıplarını çıkarıp bunları kullanmanın daha güzel olacağını söyledi. Hazır yediği browniler gibi olmasını istiyormuş..

Kalıplar tümünü almadığı için bir kısmını başka bir kaba koymak zorunda kaldım.
Kek fırında kabardı ve çok güzel pişti. Çok da nefis görünüyorlar....
Ama bir sorun var..
Kek fırından çıkar çıkmaz ayırdığımız 1 sb karışımı kekin üzerine dökmemiz gerek. Tabii bizim kekler kabardıkları için ve karışımda çok yoğun olduğundan ıslatmak mümkün değil. Karışım akıp gidiyor.
Burada hemen Sevgili Mineciğimin yöntemini devreye soktum. Mis Kokulu Lezzetler 'de bu hafta yayınladığı Browni tarifindeki gibi keki süt ile ıslattım.


Fırın kabında pişirdiğim diğer keke de ayırdığım karışımı döktüm. Biraz beni uğraştırsa da, her ikisi de nefis oldu...
Pazar keyfini de bu yazıyı yaparken yaptım. Mutfak masasında önümde bilgisayarım, bir fincan kahve ve yanında da browni...
Arkada da Candan Erçetin.....
İYİ PAZARLAR..

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Benimkinden çok daha güzel olmuş ellerine sağlık

Şirvan

Ilker Erdem dedi ki...

Cok guzel bir browni, cok guzel bir yazi. Sevgiler

yildiz dedi ki...

Bir tasla iki kus vurmak,tam bu tarife uymus
bir deyim dogrusu.Iyi pazarlar diliyorum,yiyenlere afiyet olmustur bile.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hepinize afiyet olsun. Evde tembellik yapmak demek mutfağa girip terapi yapmak demek....Eline sağlık...
Mine

Adsız dedi ki...

ellerine yuregine saglik harika bir tarif dayanilmaz bir lezzet oglumda bayildi tesekkur ederiz teyzesi
MERAL

Esma Ercengiz dedi ki...

Şirvancım, aksine ben bir dahakinde senin yaptığın gibi büyük bir tepside pişirip, ayırdığım sosun tamamını üzerine dökmeyi düşünüyorum. Çünkü seninki daha ıslak ve pasta gibi oluyor. Sevgiler.

Sevgili İlker, çok teşekkür ederim.

Sevgili Yıldız, gerçekten öyle oldu. İlgine teşekkürler.

Minecim, senin de eline sağlık. Sen de terapi yapmışsın haftasonu:) Çok güzel görünüyor yemeğin..

Meralcim, senin de yüreğine sağlık arkadaşım..
Selam ve sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Süper gözüküyor ellerine sağlık..
Sunuma bayıldım...

sevimlimutfak dedi ki...

Çok şık olmuş ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

yukardan bakınca sorun değil nefislik görünüyor

ellerine sağlık
sevgiler

Esma Ercengiz dedi ki...

Pembe Tatlar, Sevimli Mutfak ve Yeşim ilginize çok teşekkürler..

kirazdünyası dedi ki...

çok güzel görünüyorlar
ellerine sağlık :)

Krema Tadında dedi ki...

browniye bayılıyorum vişne sosluda oldumu nefis

Esma Ercengiz dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler..

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Vakit buldukça bu kadar güzel lezzetler çıkıyorsa o ellerden...Geniş zamanlarda kimbilir nasıl bir lezzet şöleni olur...Ellerinize sağlık...Bayılırım Browniyeve çok güzel görünüyor burdan...Yeni keşfettim blogunuzu çok marifetlisiniz...Sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...